Boşanma Avukatı Ücreti - KMM Hukuk Bürosu Ücretler Nasıl Belirlenir?

Boşanma Avukatı Ücreti

BLOG / 11 Haziran 2021

Boşanma avukatı ücreti, boşanma davası süresince vekillik yapan avukata ödenen ücret olarak ifade edilmektedir. Boşanacak kişinin avukata ödediği ücretler, avukatın mesaisi ve verdiği emeğin zorluğuna göre farklılık göstermektedir. Bunun yanı sıra avukatın dava dosyasında yer alan dilekçelerin hazırlanma süreci, gidilecek olan kurumların fazlalığı gibi süreci uzatan faaliyetler avukatlık ücretlerinin belirlenmesini sağlamaktadır.

Avukatlar için her yıl bünyesinde bulundukları baro tarafından ücret tarifesi yayımlanmaktadır. Bu ücret tarifesi, avukatların görev alacakları dava türlerinde ne kadar ücret alacaklarını belirlemektedir. Avukatlar, kendi isteği doğrultusunda bu tarifenin altında ücret de alabilmektedir. En iyi boşanma avukatı yorumları da, genellikle tarifesinin altında ücret alan ve başarılı görevler yapan avukatlar için yapılmaktadır.

Boşanma Avukat Ücretleri Nasıl Belirlenir?

Boşanma avukatının talep edeceği ücretler, boşanma sürecindeki işlem türleri ve harcanan mesaiye göre belirlenmektedir. Tüm davalarda süreç yürütülürken dilekçeler yazma, delilleri toplama, birçok kurumla görüşme yapma gibi gereksinimler bulunmaktadır. Boşanma davalarında da bu faaliyetlerin uzunluğu ve fazlalığına göre boşanma avukatı ücreti belirlenmektedir. Bu süreç içerisinde Ankara boşanma avukatı telefon numarasını arayarak gerekli bilgilere ulaşabilirsiniz.

Boşanma kararı alan tarafların, aile mahkemesine açmış oldukları çekişmeli boşanmalı davalarında maddi ve manevi tazminat talebinde bulunma hakları da bulunmaktadır. Boşanma avukatı ücreti konusunun yanı sıra taraflardan biri bu tazminatı ödeme yükümlülüğünde de olabilmektedir. Evlilik süresinde zarara uğrayan tarafın mahkemeden maddi zararın giderilmesi de talep edilebilmektedir.

Boşanma davası kapsamında avukatın mahkemenin belirleyeceği tazminat miktarından yüzde şeklinde pay alma hakkı da bulunmaktadır.

Anlaşmalı Boşanma Ücretleri Ne Kadardır?

Ankara boşanma avukatı ücretleri 2021 yılında, anlaşmalı olan davalarda 4.080,00 TL olarak belirlenmektedir. Taban ücreti bu şekilde olan davalara vergi, harç ve çeşitli giderler dahil olmamaktadır. Anlaşmalı boşanma davalarındaki avukatlar, 2021 yılı asgari ücret tarifesi doğrultusunda sürecin zorluğuna göre uzaklaşabilirler. Ya da boşanma avukatı ücreti daha fazla aratarak davaya devam edilmektedir.

Çekişmeli Boşanma Ücretleri Ne Kadardır?

Çekişmeli boşanma davası ücretleri, 2021 yılında 4.080,00 TL olarak belirlenmektedir. Davadaki bu ücreti, iki tarafın da ayrı ayrı ödemesi gerekmektedir. Ayrıca bu ücret taban tutar olarak belirlenmekte olup, mahkeme harcı ve çeşitli masrafları da kapsamamaktadır. Vekalet ücreti, mal ayrılığı, nafaka gibi ücretler de ayrı bir ücret tarifesi kapsamında olmaktadır. Tüm bu ücretler düşünüldüğünde, iyi bir boşanma avukatı tavsiye ihtiyacınız ortaya çıkmaktadır. Çekişmeli boşanma davalarından en az maddi ve manevi zararla kurtulmak için iyi bir avukat seçmelisiniz.

Seçeceğiniz avukat ile boşanma avukatı ücreti konusunda araştırma yapmanız gerekmektedir. Koşullarınız için en uygun boşanma avukatını arıyorsanız hukuk büromuz ile iletişime geçebilirsiniz.

Boşanma Davalarındaki Harç Ücreti Nedir?

Boşanma davasının açılması sonrasında, mahkeme tarafından alınan masraf ücretleri harç olarak ifade edilmektedir. Harç ve çeşitli masrafların dava dilekçesi ile beraber mahkemenin veznine yatırılması ile dava başlatılmaktadır. Bu masrafların detaylarını, davanızın durumuna göre boşanma avukatı danışma hizmeti alarak tam olarak öğrenebilirsiniz.

Ek olarak boşanma avukatı ücreti, davadaki harç ve masraflardan ayrı tutulan bir tarife kapsamında olmaktadır.